dilluns, 17 de novembre del 2008

5ª Etapa: La Vajol-Corsavell

15-11-2008
Vista aèria de la 5ª etapa:

Deprès d'una altra pesada operació logística, deixem un cotxe a uns 7 km d'albanyà, pista amunt i tot seguit anem fins a La Vajol. Fa tramuntana i molt fred. Falta poc per les 9 del matí quan comencem a caminar, enfilant els carrers de La Vajol fins a la sortida del poble, en direcció a Maçanet.

Aviat deixem la carretera asfaltada per agafar un camí a l'esquerra, sota el cim del castell de cabrera. Es passa per les restes de l'entrada d'una mina, i per un edifici abandonat. El corriol és molt emboscat i davalla per anar a sortir a la carretera. Val a dir que no abunden les marques del GR i en cada cruilla convé buscar-les o 'tirar d'intuició', cosa que ens ha funcionat molt bé. El camí, entre boscos espessos torna a pujar per baixar prop d'un lloc on parem a esmorzar, en una taula de pedra.

Poc desprès sortim a la carretera novament i en pocs minuts arribem a Maçanet de Cabrenys. Cal creuar una urbanització, passar per un camp de futbol i tornar a agafar una pista ample. Aquesta es transforma en corriol prop d'una granja d'abelles. El corriol es torna estret i ens porta finalment al Molí de'n Robert, on travessem la riera i pugem per una pista ampla.

La pujada ens porta a un nucli anomenat Oliveda. Seguim pujant penosament fins que el GR deixa la pista principal per baixar fortament fins al fons d'una petita riera. A partir d'aquí comença una penosa i forta pujada, molt emboscada. A dalt de tot arribem a uns camps abandonats i una masia enrunada. El camí continua pujant i baixant i quan ja estem força cansats trobem La Trilla, una masia amb bones vistes cap a pirineu(nevat) i cap el golf de Roses. Parem a dinar.

El camí continua ara en davallada. Passem pel costat de la ermita de Sant Feliu de Carbonils i la pista baixa poc a poc oferint unes vistes inmillorables. Tot el que abasta la vista és verd i predomina la sensació de sol·litud.

Poc després de passar pel costat d'una casa el camí ens sorpren deixant la pista ample per baixar per un corriol molt vertical. Baixem ràpidament uns 200 mts, fins agafar el fons de la riera i arribar a Albanyà.

Atravessem el nucli i sortim en direcció a Bassegoda, passant per sobre de la riera i engorjats de La Muga. Poc desprès es passa per un camping.

A partir d'aquí només cal fer els 7 km que ens separen del cotxe. La pista es fa monòtona i dura. Portem moltes hores de camí i la pujada és constant. Es pugen més de 400 mts de desnivell fins arribar finalment al cotxe. Arribem de nit.

Estadístiques de la etapa:
34,98 km
9:22 hores en total
El perfil de la etapa: S'aprecien clarament les continues pujades i baixades. Especialment dura és la darrera pujada, de més de 400 mts. També destaca la forta baixada abans de Maçanet i també d'Albanyà.

1. Hola nois!
    Aquesta etapa ha estat molt bé!, malgrat la tramuntana del principi i les molèsties del genoll (que vaig conseguir superar), us he de dir que em sorprenc a mi mateix ja que m'he trobat de fàbula, fins i tot al dia següent vaig pujar i baixar a Argimón (amb l'afany de trobar bolets no vaig parar atenció del cansament fins al dilluns).
    FELICITATS PER L'ORGANITZACIÓ!!!
    No ha fallat ni en un punt ni una coma!
    I gràcies a tots per el vostre companyerisme.

FINS LA PROPERA!!

ei! I PENSEU QUE TINC AL CAP DE FER LA RESTA D'ETAPES QUE EM FALTEN, NO M'ESACAQUEJO, EH!!....
    .... si mes no, per quan em jubili, je je je!

2. Hola nois!!
    realment el 'nou fitxatge' està com un toro. Haurem de fer antidoping...comentar-vos també que estic pensant per la propera sortida portar un carretó per posar tota la roba necessària pel trajecte...Bé, fins a la próxima!